Els assistents a les sessions del programa de Punts d’Informació Turística i Centres Col·laboradors del Geoparc (PIT) estan obtenint eines i recursos per oferir millor informació i productes al seus clients

El programa de Punts d’Informació Turística i Centres Col·laboradors del Geoparc (PIT), de gran èxit a la comarca i que enguany ja és la 3a edició, compta amb més de 70 agents del sector acreditats i que any a any van renovant la seva vinculació i acreditació en aquest projecte. De fet en aquesta edició hi ha 12 establiments nous que s’hi han adherit. Aquesta setmana s’ha realitzat una sessió formativa a Sant Fruitós de Bages en la que hi han participat una seixantena d’establiments turístics en el que el ponent Jordi Reixach ha ofert la ponència “80 recomanacions per a emprenedors i petites empreses”.

Reixach, professor de branding, creativitat i direcció d’art de la Universitat de Girona, va oferir diverses reflexions i eines als assistents per tal de millorar la seva marca atenent la percepció dels clients i vincular-la emocionalment amb els productes que s’ofereixen, a més de promoure que els establiments dediquin esforços per conèixer les necessitats de les persones de cara a millorar els productes turístics.

La jornada es va realitzar a l’espai NEXE de Sant Fruitós de Bages, i els assistents van poder conèixer el nou producte turístic promogut pel consistori. Es tracta de L’Express d’Orient, que va estrenar-se com a carrossa per la cavalcada de Reis i que l’Ajuntament ha reconvertit a tren turístic que circularà pel municipi durant esdeveniments rellevants.

Els objectius del programa PIT, impulsat i coordinat per la Diputació de Barcelona, són donar recursos als professionals vinculats al sector turístic i millorar la qualitat de la informació i dels serveis turístics que s’ofereixen; així com millorar el coneixement, vinculat al sector turístic, dels establiments i oficines de turisme que ja estan donant informació turística i oferir-los eines per millorar les habilitats d’atenció al públic; i oferir formació sobre el mètode i la importància de generar valor afegit tot creant una xarxa de treball d’establiments turístics i oficines de turisme com a punts d’informació turística. A més, el programa desenvolupat al Bages també incorpora el coneixement del Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central, així com la difusió del seu relat i valors, perquè els establiments el transmetin i incorporin en els seus productes.

Comparteix

image_pdfExporta a PDF