- Una vintena de persones han assistit a una jornada sobre com aplicar elements del joc en les estratègies de màrqueting, organitzada per Consell Comarcal del Bages i la Diputació de Barcelona
Una vintena de persones han assistit aquest matí a la jornada organitzada pel Consell Comarcal del Bages i la Diputació de Barcelona sobre com aplicar elements propis dels vídeojocs com a eines de màrqueting per a empreses del sector turístic. La ponent ha estat Montserrat Peñarroya, formadora experta en màrqueting digital i TIC aplicades al turisme, que ha assenyalat que, per a les generacions nascudes després de l’any 1976, els elements del joc formen part de la “seva normalitat” i és, per tant, una eina per aconseguir arribar a aquest públic objectiu.
Peñarroya ha explicat de forma molt lúdica -repartint esmorzar entre els assistents a mesura que s’anava avançant en la jornada i, per tant, s’anaven superant nivells- que elements com les medalles, els punts, les recompenses, els rànquings o les missions poden formar part de l’estratègia de màrqueting de qualsevol tipus d’empresa, amb l’objectiu de fidelitzar el client, captar nova clientela, aconseguir que ens recomanin o, fins i tot, per millorar la productivitat entre els empleats.
Després d’una part teòrica i d’explicar diversos exemples, els propis participants s’han hagut d’enfrontar al repte d’aplicar elements de ludificació en quatre situacions diferents:
• Aconseguir que més gent conegui i visiti un territori
• Augmentar la despesa mitjana dels comensals en un establiment de restauració
• Aconseguir que els torns de menjador siguin més curts i els clients deixin la taula lliure abans
• Estalviar aigua en un equipament turístic amb la complicitat i col•laboració dels clients
La jornada ha estat presentada per Joan Vinyes, conseller comarcal de Turisme, que ha recordat com “fa uns anys, es deia que si no ets a Internet no ets ningú. Ara aquest moment ja s’ha superat i les noves tecnologies formen part de qualsevol tipus de negoci”.