L’Oficina Comarcal d’Informació al Consum va resoldre favorablement el 60% de les reclamacions tramitades durant l’any passat. De gener a desembre de 2020, l’OCIC va gestionar un total de 984 reclamacions, de les quals 590 (un 60%) van ser favorables als interessos de les persones consumidores. La majoria de les reclamacions van fer referència a serveis de telefonia, internet i de subministraments bàsics a la llar. La situació de pandèmia també va fer augmentar les consultes referents a cancel·lacions de vols, reserves hoteleres, espectacles o cursos. En paral·lel, es van tramitat 26 queixes i un total de 20 denúncies. Durant tot el 2020 es van atendre més de 2.300 consultes.
Atenció amb cita prèvia
L’OCIC continua funcionant amb cita prèvia a través del correu electrònic [email protected] o bé el telèfon 93 693 03 53. El conseller de Suport als Municipis i Consum del Consell Comarcal del Bages, Sergi Grau, apunta que “l’oficina ofereix serveis d’informació, assessorament i gestió de tràmits, mediació, vistes arbitrals de consum, tramitació de denúncies i accions d’educació a les persones consumidores”.