L’Oficina Comarcal d’Informació al Consum del Consell Comarcal del Bages (OCIC) elabora tot un seguit de recomanacions per a les persones afectades pel tancament sobtat de l’establiment d’estètica ‘Centros Ideal’ a Manresa, especialitzat en la depilació làser aquest dimarts. L’OCIC té constància del tancament d’aquesta cadena de centres a Catalunya, que ha deixat un nombre important de clients sense servei, i per això fa les següents recomanacions depenent de cada situació:

 

Si heu finançat el tractament  amb un crèdit al consum, ofert pel mateix centre i vinculat a la prestació del servei:

  1. Envieu la reclamació per correu certificat o burofax, o de manera que en quedi constància, a l’adreça postal del centre d’estètica “Centros Ideal” que us prestava el servei.
  2. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, traslladeu la reclamació a l’entitat financera, informant del tancament de l’activitat i sol·licitant tant la paralització de l’emissió de rebuts, com la devolució de la part del finançament pagat que correspon a la part del servei encara no prestat.
  3. Si l’entitat financera no us dona una resposta satisfactòria en el termini d’1 mes, cal que us dirigiu al vostre Servei Públic de Consum (trobeu la vostra oficina) per presentar la reclamació contra l’entitat financera. La via de resolució serà la mediació de consum.

Si heu pagat amb targeta de crèdit:

  1. Contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs.
  2. Si el banc no us anul·la els càrrecs, cal que envieu la reclamació per correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre d’estètica “Centros Ideal” que us prestava el servei.
  3. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, podeu adreçar-vos a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no us caldrà advocat ni procurador.

Si heu pagat en efectiu o amb un crèdit personal, és a dir, un crèdit no associat al finançament del tractament:

  1. Envieu la reclamació per correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre d’estètica “Centros Ideal” que us prestava el servei.
  2. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, podeu adreçar-vos a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no us caldrà advocat ni procurador.

Si l’empresa sol·licita el concurs de creditors, us n’informarem des d’aquest mateix espai.

Finalment, us recordem que, en tots els casos, podeu assessorar-vos en unaorganització/associació de persones consumidores.

image_pdfExporta a PDF