La jornada ‘Neurociència i educació. Un aprenentatge amb el cervell i el cor’ reuneix un centenar de persones a la sala d’actes de l’institut Lluís de Peguera de Manresa on intervenen els especialistes en neuroeducació Jesús C. Guillén i Carme Trinidad
La jornada de Bages Educa proposa fomentar la curiositat, la motivació i l’autonomia a través del joc, el treball per projectes i una bona educació emocional. Aquestes han estat algunes de les principals conclusions de la sessió que va tenir lloc ahir a la tarda a Manresa en una iniciativa adreçada a la comunitat educativa organitzada pel Consell Comarcal del Bages. La jornada va comptar amb la intervenció de dos especialistes reconeguts en el camp de la neuroeducació. L’investigador i professor Jesús C. Guillén i la psicòloga i professora de neuroeducació i neurodidàctica, Carme Trinidad.
La neurociència, gran desconeguda
Carme Trinidad va explicar que la neurociència es manté com una disciplina desconeguda i que aporta grans coneixements sobre el funcionament del cervell, que esdevé clau per a l’aprenentatge. En paral·lel, Jesús C. Guillén va explicar com la neuroeducació pot ajudar a facilitar els aprenentatges a l’escola. Els dos especialistes van coincidir a assenyalar que el cervell necessita fonamentalment les emocions per aprendre.
Èxit d’assistència
Un centenar de persones, al majoria pares i mares i professionals de l’educació, van assistir a la conferència. Van intervenir a la jornada la consellera d’Educació del Consell Comarcal del Bages, Sílvia Tardà, i la directora de l’institut Lluís de Peguera.