El coordinador de Rodalies, Pere Macias, i els màxims responsables de Renfe i Adif a Catalunya es reuneixen amb els alcaldes i els consells comarcals afectats per l’estat de la línia de Rodalies entre Manresa i Terrassa, en compliment del compromís assumit pel Ministeri de Foment en la reunió del passat 26 de febrer a Madrid
Els alcaldes i els consells comarcals afectats per la línia R4 entre Terrassa i Manresa s’han reunit aquest matí a les oficines de l’Estació de Sants amb el coordinador de Rodalies, Pere Macias, i els màxims responsables de Renfe i Adif a Catalunya, per constituir la comissió de seguiment dels projectes de millora d’aquesta línia.
D’aquesta manera, es dóna compliment al compromís adoptat pel Ministeri de Foment en la reunió que va mantenir amb els representants del territori a Madrid el 26 de febrer passat.
En representació dels municipis afectats, a la reunió d’avui hi han assistit els alcaldes de Manresa, Valentí Junyent; Castellgalí, Cristòfol Gimeno; Vacarisses, Antoni Massana; i l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer. També, el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Manresa i gerent del Consorci Viari, Marc Aloy; la tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Sant Vicenç, Carme Jiménez; i el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Castellbell i el Vilar, Jordi Calsina.
Hi han estat presents també el president del Consell d’Alcaldes del Bages, Ferran Estruch; el president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas; la presidenta del Consell Comarcal del Solsonès, Sara Alarcón; així com representants del Consell Comarcal del Vallés Occidental.
La reunió s’ha obert amb una intervenció del coordinador dels plans d’actuació de la xarxa de Rodalies a Catalunya, Pere Macias, que ha avançat les grans línies del futur Pla de Rodalies, que actualment està en elaboració i que es presentarà a finals de juny o a principis de juliol.
Posteriorment, la directora de Rodalies de Renfe a Catalunya, Mayte Castillo, ha exposat les actuacions que s’estan fent per millorar les estacions de la R4 i fer-les totalment accessibles.
Per la seva part, el director d’Operacions Nordest d’Adif, Carlos Quingles, ha garantit que, malgrat els accidents mortals del novembre a Vacarisses i del febrer a Castellgalí, la línia compleix tots els paràmetres de seguretat. Igualment, ha reiterat els compromisos manifestats pels responsables del Ministeri de Foment en la reunió del febrer a Madrid en relació a la propera posada en servei dels sistemes de seguretat, que inclouen el mecanisme de Bloqueig Automàtic Banalitzat (BAB) en una primera fase i, posteriorment, el Sistema Europeu de Gestió de trànsit (ERTMS). Unes actuacions que, segons el ministeri, ja estaven previstes des de fa un any i mig, molt abans que tinguessin lloc els dos accidents mortals.
Davant d’aquestes explicacions, els representants del territori han insistit en la necessitat de fer front a i les actuacions projectades per convertir la R4 en una línia competitiva que posi Manresa a menys d’una hora de Barcelona i han reiterat les seves demandes de poder rebre informació més detallada sobre les intervencions que es porten a terme per millorar la línia, especialment per part d’Adif. Una petició que Pere Macias s’ha compromès a atendre a partir de la constitució d’aquesta comissió de seguiment de la R4, que es tornarà a convocar al juny o al juliol coincidint amb la presentació del nou Pla de Rodalies.