Sóc llogater/a
Vull llogar
Busques un habitatge de lloguer?
Des del Consell Comarcal del Bages oferim una Borsa de Mediació per al Lloguer Social amb l’objectiu de facilitar l’habitatge de lloguer a un preu assequible per atendre a les persones amb dificultats per accedir al mercat de lloguer.
- Selecció d’un pis que compleixi amb les condicions mínimes d’habitabilitat.
- Renda de lloguer per sota del preu de mercat lliure. Es buscarà l’habitatge més adient a les necessitats i possibilitats econòmiques de cada unitat de convivència.
- Servei gratuït de gestió i tramitació de contracte de lloguer (no es paguen honoraris ni comissions).
El contracte es formalitzarà per mediació de la Borsa, en presència de l’Administració i de conformitat amb les seves directrius, els seus objectius i les seves pautes.
- Només es pagarà una mensualitat de fiança. Aquesta es dipositarà segons contempla la legislació vigent, amb control de compliment del seu retorn.
- Tramitació d’Ajuts pel pagament del lloguer. (Sempre que hi hagi convocatòria i es compleixin els requisits sol·licitats).
- Inscriure’s o estar inscrit al Registre de Sol·licitants d’Habitatges de Protecció Oficial.
- L’habitatge ha de ser usat com a residència habitual i permanent.
- Tenir uns ingressos anuals per unitat de convivència de fins a 4 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència a Catalunya).
1. Dirigir-se a l’Oficina Local d’habitatge
On s’informarà del funcionament de la Borsa de mediació pel lloguer social, avantatges i condicions per formar-ne part. A més, ajudarà a perfilar l’habitatge adequat per cobrir les necessitats dels demandants
2. Donar-se d’alta a la Borsa.
En donar-se d’alta a la borsa, es facilitarà un codi a la persona interessada.
La validesa d’aquesta inscripció és de 12 mesos. Un cop finalitzat el període, és necessari renovar la inscripció.
Per formalitzar l’alta és necessari aportar la següent documentació:
- Original del DNI, NIE o passaport de tots els membres de la unitat de convivència.
- Original del Llibre de família.
- Informe de la Vida Laboral actualitzat.
- Acreditació d’ingressos de TOTS els membres de la unitat de convivència (mitjançant qualsevol de les opcions següents):
• Última declaració de la Renda o Certificat d’Imputacions
• Certificat d’Empresa d’ingressos percebuts.
• Contracte de treball i 3 últimes nòmines.
• Certificat de pensió actualitzat.
• Certificat de l’INEM on consti l’import de la prestació i la seva durada.
• Certificat d’Afers Socials de la Renda Garantida de la Ciutadania o hi consti l’import actualitzat. - Certificat de minusvàlua
- Certificat de família nombrosa
- Certificat de família monoparental
- Volant d’empadronament del sol·licitant amb indicació de la data d’alta al municipi.
3. Cerca de l’habitatge adequat
L’OLH buscarà un habitatge que s’ajusti a les necessitats de cada sol·licitant i el mostrarà als interessats, sempre en estricte ordre d’inscripció al programa.
4. Formalitzar el contracte i aportar documentació
Per formalitzar el contracte és necessari aportar la següent documentació:
- Fotocòpia de la llibreta del número de compte corrent des d’on es faran efectius el pagament de la renda i les factures d’aigua, llum i gas.
- Actualització dels ingressos i altres dades (si s’escau).