Amb els vins DO Pla de Bages, l’oli de varietats locals, els productes singulars del Rebost del Bages i els Fogons Gastronòmics del Bages com a protagonistes principals, Bages Turisme presenta la nova fulleteria “Assaboreix-lo: el Bages, una terra per menjar-se-la”.

Els quatre catàlegs, que són fruit de cinc mesos d’intens treball i col·laboració amb els agents del territori, exhibeixen 51 experiències gastronòmiques. En total, es distribuiran 8.500 exemplars.

Un centenar d’agents públics i privats del sector turístic s’han aplegat aquest dijous 22 de març al Restaurant La Fonda, a Món Sant Benet, per assistir a la presentació de la nova fulleteria “Assaboreix-lo: el Bages, una terra per menjar-se-la”, format per quatre catàlegs on es recullen un ampli ventall d’experiències enoturístiques i oleoturístiques, així com també informació relativa als productes de proximitat i qualitat del Rebost del Bages i els restaurants que integren els Fogons Gastronòmics del Bages.

El president del Consell Comarcal i Bages Turisme, Agustí Comas, ha assegurat que “l’edició i distribució d’aquesta fulleteria demostra el nostre pas ferm a l’hora d’apostar pel turisme i d’unificar esforços entre tots els agents públics i privats per articular la nostra oferta turística”. I ha afegit que “el turisme a la comarca ja no és un projecte a descobrir, ara és una realitat i hem de continuar desenvolupant i aprofitant el nostre enorme potencial”.

 De la seva banda, el conseller de Turisme del Consell Comarcal del Bages i president del Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central, Josep Canals, ha expressat que “volem posar en valor la feina de pagès i fer visible aquests productes que són únics. La nostra línia de treball s’encamina a continuar oferint experiències turístiques, com en aquest cas vinculades a la gastronomia, per seguir difonent els nostres actius i les excel·lències del territori”.

La presentació ha finalitzat amb una degustació elaborada pels xefs dels Fogons Gastronòmics del Bages. Els assistents, doncs, han pogut gaudir de productes de la terra, com els cigronets de Mura, diversos plats amb Ral d’Avinyó, seques de Castellfollit del Boix, col verda manresana, assortiment de formatges ecològics de Sant Vicenç de Castellet, una milfulles de mató de Montserrat i el “Bacallà dels Fogons; reinterpretació del Bacallà a la Manresana d’Ignasi Domènech”, entre d’altres. A més, s’ha fet un maridatge amb olis d’oliva de les varietats autòctones Corbella, Verdal Manresa i Vera i s’han ofert vins de la DO Pla de Bages.

Quatre fulletons per englobar totes les experiències

Per primera vegada, i fruit del treball intens durant cinc mesos entre agents públics i empreses privades, el Bages mostra una ordenació de l’àmplia oferta existent i s’exhibeix com una destinació on gaudir de fins a 51 experiències gastronòmiques. En total, Bages Turisme distribuirà 8.500 exemplars dels catàlegs per tot el territori.

Al marge d’exposar 24 restaurants que aposten per productes i cuina de la terra, entre ells un amb estrella Michelin, i mostrar els productes singulars del Rebost del Bages, la fulleteria també recull 18 propostes d’experiències enoturístiques i 9 més d’experiències oleoturístiques. A més, els catàlegs inclouen informació relativa als Punts d’Informació Turística i les Oficines de Turisme que venen i promocionen la restauració i la gastronomia de la comarca. Podeu descarregar els quatre documents, un de genèric i tres més de temàtics, en els següents enllaços:

Comparteix

image_pdfExporta a PDF