Amb aquestes contractacions s’afavoreix la inserció laboral i la millora de l’ocupabilitat de persones desocupades majors de 45 anys mitjançant experiència laboral i la realització d’accions formatives.
El Consell Comarcal del Bages ha contractat un total de 31 persones a través de les convocatòries del programa Treball i Formació, una política activa d’ocupació que té per objectiu capacitar les participants amb formació i experiència laboral. En el cas concret del Consell Comarcal, l’ens incorpora 18 persones per donar suport administratiu als serveis comarcals, 12 més per ajudar en els serveis escolars de transport i menjador i una altra per fer tasques de coordinació relatives al programa. A més, enguany la mitjana d’edat de les persones contractades és de 50 anys.
El programa Treball i Formació, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) i que també rep el cofinançament del Ministerio de Empleo y Seguridad Social del Gobierno de España i del Fons Social Europeu, es dirigeix a persones en atur preferentment majors de 45 anys que han exhaurit la prestació o el subsidi d’atur.
De les 31 contractacions, 20 d’elles tenen una durada de sis mesos, mentre que les 11 restants són de 12 mesos amb la voluntat d’afavorir que les persones més grans de 55 anys tinguin la cotització suficient perquè se’ls reconegui la pensió de jubilació. Les participants d’aquest programa provenen dels municipis d’Artés, Avinyó, Balsareny, Cardona, Castellnou de Bages, Manresa, Navàs, Sant Fruitós de Bages, Sant Joan de Vilatorrada, Santpedor, Sant Salvador de Guardiola, Sant Vicenç de Castellet, Sallent i Súria.
El Programa Treball i Formació s’adreça a persones en situació d’atur que estiguin incloses en alguna d’aquestes línies:
- Línia PANP: dirigida a persones aturades no perceptores de prestació ni subsidi, preferentment més grans de 45 anys. En aquest cas, el Consell ha contractat un total de 23 persones: 11 persones que fan tasques administratives a les àrees de Serveis Generals, Inclusió Social, Turisme, Territori i Medi Ambient i Comunicació i suport als municipis; i 12 auxiliars de suport al servei d’acompanyament a l’alumnat en els serveis escolars de transport i menjador.
- Línia PRMI: dirigida a persones perceptores de la Renda Mínima d’Inserció. En aquesta línia, s’han contractat 4 auxiliars administratius de suport als Serveis Socials.
- Línia DONA: dirigida a dones aturades. En aquest cas, el Consell Comarcal ha contractat 3 auxiliars administratius de suport a les àrees de Desenvolupament, Turisme i Rehabilitació i habitatge.
- Línia COOR: s’ha pogut contractar un suport tècnic per als processos de selecció de les participants, gestió de personal i de les accions formatives i justificació de la subvenció.
El programa, al marge d’impulsar accions d’experiència laboral (contractes de 6 i 12 mesos), també integra actuacions formatives. Per aquest motiu, les auxiliars administratives realitzen una formació de certificat de professionalitat de tècniques administratives bàsiques d’oficina per tal d’incrementar el seu grau d’ocupabilitat; de la seva banda, les auxiliars dels serveis de transport i menjador escolar fan una formació de certificat de professionalitat de dinamització d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil.
Amb aquestes contractacions, des de l’Àrea de Desenvolupament Comarcal es continua fomentant la reinserció laboral de persones en situació d’atur i amb especials dificultats d’integració en el mercat laboral. Per a més informació dels programes d’ocupació gestionats pel Consell Comarcal, podeu consultar aquest enllaç.