L’ens presenta la nova Oficina comarcal d’assessorament energètic i atenció a la pobresa energètica, que ofereix atenció i assessorament a la població del Bages en general, alhora que intervé i acompanya a les persones en situació de pobresa energètica.
En un acte celebrat aquest dimecres 24 de gener, el Consell Comarcal del Bages ha presentat la nova Oficina comarcal d’assessorament energètic i atenció a la pobresa energètica, un servei pioner en l’àmbit comarcal a Catalunya que neix amb el triple objectiu d’impulsar noves mesures urgents per fer front a l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, contribuir a la millora de la qualitat de vida dels bagencs i bagenques i acomplir amb el dret d’accés als subministraments bàsics de llum, aigua i gas.
Aquesta oficina, impulsada per les Àrees de de Medi Ambient i Acció Social i Ciutadania, actuarà de forma itinerant en els 29 municipis que conformen l’Àrea Bàsica de Serveis Socials (ABSS) de la comarca i prestarà atenció i assessorament a la població en general i intervenció i acompanyament a persones en situació de pobresa energètica. El servei s’oferirà presencialment a sis municipis diferents, però en tots i cadascun dels punts d’atenció s’atendran usuaris i usuàries de qualsevol dels municipis de l’ABSS. Per a més detalls en relació als punts presencials de l’oficina, podeu consultar aquest tríptic informatiu.
El conseller de l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania, Albert Marañón, ha explicat que “la lluita contra la pobresa energètica ha estat des del primer dia una de les prioritats del govern del Consell Comarcal, per això fem un pas més impulsant aquest servei per resoldre els dubtes de la ciutadania i garantir els seus drets en matèria energètica; no només volem fer informes de vulnerabilitat, volem anar més enllà per vetllar pel compliment de la llei”.
Marañón, a més, ha recalcat que “els subministraments bàsics són un dret fonamental; la lluita contra la pobresa energètica és una responsabilitat compartida, no només dels poders públics, sinó que també ho és de les companyies subministradores”. I ha afegit que “la Llei 24/2015 és vigent i d’obligat compliment, per això és imprescindible que tots els actors implicats la despleguem amb total valentia, incloses les companyies subministradores”.
Per tal d’accedir al servei és imprescindible concertar una visita prèvia trucant al número de telèfon 687 721 459, o bé enviant un correu electrònic a [email protected]. Els horaris d’atenció són de dilluns a divendres, de 10 a 14 hores, i dilluns i dijous, també de 16 a 19 hores. A més, s’habilitarà el portal http://oficinaenergetica.ccbages.cat amb tota la informació entorn dels drets de la ciutadania en matèria energètica.
En paral·lel, l’Oficina comarcal també actuarà per promoure l’eficiència energètica al Bages, tot donant suport tècnic als Serveis Socials Municipals; oferint formació i assessorament als professionals d’habitatge, consum i serveis socials en l’adquisició de coneixements en la lectura de factures, hàbits de consum que permetin estalviar en la factura, bo social i altres ajudes adreçades a la ciutadania; i realitzant xerrades i tallers d’eficiència energètica dirigits a tota la població.
Durant l’acte de presentació, el coordinador de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, Josep Muñoz, ha felicitat el Consell Comarcal “per una iniciativa pionera en l’àmbit comarcal a l’hora d’apoderar les persones en la promoció de l’eficiència energètica” i ha manifestat que “la Diputació continuarà donant suport econòmic i tècnic en projectes encaminats a contribuir a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania”.