15 nous establiments han rebut el segell que els acredita com a Punts d’Informació Turística (PIT) del Bages i col·laboradors del Geoparc de la Catalunya Central. Es tracta d’empreses i equipaments turístics que han seguit el programa per obtenir l’acreditació durant els anys 2020 i 2021 i que s’afegeixen als més de 70 que ja hi ha a la comarca des que el 2016 es va posar en marxa el programa. Gràcies a això, el Bages disposa d’una gran diversitat d’equipaments i serveis que van des d’ajuntaments fins a biblioteques, restaurants o fins i tot comerços amb capacitat d’oferir als turistes o visitants informació sobre l’oferta turística de la comarca i suport en l’organització de la seva estada. El programa PIT està impulsat i coordinat conjuntament pel Consell Comarcal del Bages i la Diputació de Barcelona.
Les noves acreditacions s’han entregat en el marc de la segona Jornada del sector turístic del Bages que ha tingut lloc a les Torres de Fals (Fonollosa). Durant aquesta jornada també s’han lliurat els distintius Biosphere a les empreses que l’han obtingut per primera vegada aquest any o bé que l’han renovat. En total ja són gairebé 30 els equipaments públics o privats que disposen d’aquest segell de turisme sostenible impulsat pel Consell Comarcal del Bages, la Diputació de Barcelona i la Cambra de comerç de Barcelona.
La segona Jornada del sector turístic del Bages ha reunit una cinquantena d’agents per intercanviar idees i fer balanç de l’any que s’acaba. La jornada també ha servit per escenificar el relleu a la presidència de Bages Turisme, que ha passat de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy, al president del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez. El president sortint ha fet balanç dels darrers dos anys “marcats per la implicació i treball conjunt per part de tots els agents públics i privats de la comarca per estructurar la destinació i ordenar els recursos turístics”. També ha destacat l’estructuració de la Ruta del vi de la DO Pla de Bages com a producte turístic amb un gran potencial d’atracció i impulsat conjuntament amb la DO, i l’execució de les obres del projecte FEDER vinculades al geoturisme i que han permès incorporar nous equipaments turístics a tota la comarca. El nou president, per la seva banda, ha manifestat la voluntat “d’aprofitar els canvis que ha portat la covid-19 per enfocar la destinació cap al nou paradigma mundial que tantes incerteses peresenta, però que té un clar enfocament vinculat a la sostenibilitat i als Objectius de Desenvolupament Sostenible”.
Durant la jornada també s’ha parlat de la importància de les dades i de l’eina anomenada TDS, que permet obtenir dades a escala local i comarcal que ajuden a prendre decisions i definir plans d’accions, campanyes de màrqueting i l’estratègia tant del sector públic com de les empreses privades.
A més, s’ha parlat de les oportunitats del Bages en l’àmbit del turisme de reunions. En aquest sentit, s’ha anunciat l’elaboració d’un Meeting Planner Guide del Bages, una eina de treball per a agències i organitzadors d’esdeveniments que els permeti trobar l’espai ideal per a reunions molt a prop de Barcelona. Aquesta guia ha de contribuir a l’activitat econòmica local a través de la captació de noves oportunitats de negoci i és el primer pas iniciar un treball de captació adreçat al sector de congressos i esdeveniments.
D’altra banda, s’ha presentat la nova guia de l’oli del Bages, elaborada pel Rebost del Bages. La guia es podrà descarregar des del web www.rebostbages.cat/guies i estarà disponible en paper a l’oficina de turisme de Manresa. La guia de l’oli del Bages vol ser una potent eina per a la dinamització del sector de restauració del territori, així com d’altres serveis associats al turisme gastronòmic. Alhora, pretén que els propis habitants del Bages coneguin les particularitats i singularitats d’aquest producte, se’n sentin orgullosos i en siguin prescriptors, a la vegada que consolida aquest producte com un atractiu gastronòmic per al visitant del Bages, repercutint en un turisme proper, sostenible i responsable. L’edició de la guia també pretén incrementar-ne l’ús, sobretot per part d’una restauració de la comarca vinculada amb el producte i les tradicions del territori, així com per la ciutadania en general.
La jornada també ha servit per explicar algunes de les accions de promoció que estan en marxa aquest Nadal, així com algunes de les accions previstes per l’any 2022.