La tercera edició del Cicle FP Empresa que promouen l’Àrea de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural del Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet torna aquesta setmana amb dues sessions que giraran al voltant de l’FP Dual en l’administració pública i de l’acreditació de competències. El cicle pretén continuar consolidant-se com el punt de trobada de referència entre els centres de formació professional de la comarca, els joves interessats a formar-se i les empreses del territori per fomentar la col·laboració mútua i fer més estreta la relació entre l’oferta formativa i el teixit empresarial. La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural del Consell Comarcal del Bages, Marta Viladés Ribera, apunta que “els ajuntaments poden ser un espai idoni per aquest primer contacte amb el món laboral per a l’alumnat de formació professional dual de la comarca que és divers i amb múltiples perfils”. Viladés assegura que el cicle “pretén posar en valor casos d’èxit i experiències que funcionen per trencar mites i explicar les oportunitats de fer l’FP Dual a l’administració local”.

 

La primera sessió serà aquest dijous 21 de novembre a les 10.00 hores a l’Institut Guillem Catà de Manresa (edifici situat al camí dels Tovots) i estarà centrada en la Formació Professional Dual. Alumnes, centres educatius i representants de l’administració pública compartiran les experiències viscudes en una sessió que servirà per compartir punts de vista, àmbits de millora i consells útils per a futures col·laboracions. Es comptarà amb la presència de la Fundació Barcelona Formació Professional que, entre altres, ha elaborat la Guia pràctica per implementar l’FP dual als ajuntaments i l’informe 2024 dels ajuntaments amb FP Dual.

 

Acreditació de competències

La segona jornada, que se celebrarà divendres a les 10.00 hores a l’Espai Impuls de Sant Vicenç de Castellet, tractarà la importància de l’acreditació de competències com a eina per al creixement professional amb la participació d’entitats rellevants com poden ser PIMEC i l’Agència FPCat. La sessió vol impulsar el procediment d’acreditació de competències que al Bages es pot fer físicament als punts d’informació i orientació situats a Manresa (Consell Comarcal del Bages) i a Sant Vicenç de Castellet (Espai Impuls). La sessió s’adreça a persones amb experiència professional que vulguin obtenir una acreditació formal, així com a tècnics dels Serveis Locals d’Ocupació, responsables de Recursos Humans, centres de formació i altres professionals de l’ocupació. També es dirigeix a empreses, gremis i associacions. PIMEC explicarà el procediment massiu d’acreditació, que compta amb un finançament específic. L’objectiu és presentar el procés d’acreditació com una eina per millorar el perfil professional i facilitar noves oportunitats professionals, així com resoldre dubtes i compartir experiències.

image_pdfExporta a PDF