El Bages es promocionarà com una destinació turística sostenible i segura a través d’una acció en la que prendran part 5 influencers catalans i que s’ha organitzat en col·laboració amb Nomadizers, la comunitat de viatgers sostenibles. Susanna Ginesta, Laura Galán, Tania Anson, Genesis Pugliese i Maria Farres són influenciadores amb més de 120.000 seguidors a Instagram que segueixen un estil de vida saludable, són esportistes i els agrada estar en contacte amb la natura. Totes elles participaran en una escapada que té com a objectiu donar a conèixer el Bages com a destinació propera i única, destacant l’oferta de turisme rural i sostenible que ofereix la comarca.
Es tracta d’una acció que Bages Turisme ja tenia previst portar a terme durant aquest any 2020, abans que esclatés la crisi de la Covid19, i que com a conseqüència d’això se centrarà en transmetre valors com la proximitat, la seguretat, i la possibilitat de gaudir de l’aire lliure i d’espais sense aglomeracions. Els influencers participants faran les seves publicacions durant les properes setmanes, amb l’objectiu de posicionar el territori com a destinació de referència un cop s’aixequin les restriccions actuals.
Durant la visita al Bages els influenciadors visitaran Cardona, les tines de la Vall del Flequer, la Sèquia, Món Sant Benet i la ciutat de Manresa. També tastaran diferents productes gastronòmics de proximitat. Aquesta acció compta amb el suport de la gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona. Per a Agustí Comas, conseller comarcal de Turisme, “ara és el moment d’estar actius i transmetre els valors del nostre territori que, a més, s’ajusten molt al que demanen els turistes en aquests temps de Covid19”.
Les xarxes socials són actualment un dels principals canals de comunicació per a les destinacions turístiques, tant per donar-se a conèixer i potenciar la seva marca com per obtenir una bona reputació i vendre productes. La col·laboració amb personatges amb capacitat d’influència a les xarxes sobre milers d’usuaris és una de les accions recollides al Pla de Comunicació de la destinació Bages-Geoparc, que s’està desplegant fins l’any 2022. L’objectiu és, a través d’aquests influenciadors, associar la destinació Bages-Geoparc a valors com l’autenticitat, el benestar, la gastronomia o l’esport.