L’OCIC recorda que els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que la resta de l’any i recomana informar-se de les polítiques de canvis i devolucions per evitar sorpreses
L’Oficina d’Informació al Consum del Consell Comarcal del Bages (OCIC) elabora tot un seguit de recomanacions coincidint amb les rebaixes d’hivern. L’OCIC recorda que els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que la resta de l’any i no han de tenir defectes i apunta la importància que el públic s’informi de les polítiques de canvis i devolucions per evitar sorpreses. Des del Consell es demana que es comprovi que els productes rebaixats mostrin el preu original, juntament amb el rebaixat o bé el percentatge de la rebaixa.
En paral·lel, s’aconsella sempre conservar les factures o els tiquets de compra fins al final de la garantia ja que seran necessaris en cas de reclamacions i cal tenir en compte també que els catàlegs i les ofertes comercials són vinculants i cal exigir-ne el compliment.
Comerç electrònic
En cas de les compres a través d’internet es disposa d’un període mínim de catorze dies per tornar el producte adquirit, excepte productes personalitzats, que no es puguin reutilitzar per qüestions d’higiene o bé bitllets de transport.
Atenció al consumidor
En cas de disconformitat amb el producte adquirit caldria demanar un full de reclamació a l’empresa o bé contactar-hi deixant constància (formulari, correu electrònic, carta certificada, etc) Si en un termini de 30 dies no obteniu resposta o no és satisfactòria podeu concertar una cita amb l’OCIC del Bages a través del telèfon 93 693 03 53 per concertar cita prèvia i tramitar la reclamació corresponent.